De reis en dagje Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu De reis en dagje Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu

De reis en dagje Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Bart

16 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo hier zijn we dan vanuit Maleisië.
De reis is goed verlopen. In het vliegtuig van Amsterdam naar Abu Dhabi hadden we ieder een eigen tablet in de stoel zitten. Hier kon je films kijken, spelletjes spelen etc. Ook zat er een camera in dat je kon zien waarover je vloog. In het vakje van je stoel zat een etui met daarin sokken, oordoppen, slaapkapje en een tandenborstel met tandpasta. Luxe he?! Desalniettemin zat er ook een menulijst bij. Dus we konden letterlijk kiezen wat we wilden eten en ja pap we zaten ook toetjes bij!
Na 6,5 uur landen we op Abu Dhabi. Bam 40 graden, dat was even wennen. We hebben er wat gedronken en gegeten en hebben even rondgelopen. Het is een groot, schoon en mooi vliegveld met de mogelijkheid om ook even te douche. Na dat allemaal hebben we in een luier stoel gewacht tot we mochten boarden.
We hadden een half uur vertraging, en moesten 7 uur en 10 minuten vliegen. We hadden wederom geluk ook hier een paar huilende zeg maar krijsende kinderen om ons heen...
Erger was het duitse meisje achtee mij die met haar stinkvoeten steeds op mijn leuningen kwam staan. Dit alles mocht se pret niet drukken want we kregen weer een menukaart en we waren er bijna.
Eenmaal aangekomen op Kuala Lumpur airport zochten we de arrival hall. Deze konden we niet vinden, wat bleek: we moesten de trein pakken?!
Dus wij in de trein naar onze rugzakken en deze hadden we al snel.
Toen haalden we kaartjes voor se taxi zodat ze ons niet af konden zetten maar we al betaald hadden. Het was ondertussen middernacht hier in Maleisië.Na een rit van 45 min kwamen we aan in ons hostel. Deze ligt midden in de hoofdstraat van Kuala Lumpur.
Wat ons direct opviel ia dat de autos hier links rijden maar ook dat je overal je schoenen uit moet doen als je ergens binnen wil, zo ook in ons hostel.
Na mijn tas te hebben schoongemaakt (toilettas had gelekt) en gedouched te hebben zijn we lekker gaan slapen.
Om 9 uur vanochtend ging onze wekker. Op naar onze eerste dag in deze miljoenenstad. Maar we begonnen met het ontbijt; toast met koffie en thee. Met zn alle aan twee tafels ontbijten. Je ziet hier snel onder de backpackers leuke contacten ontstaan.
Nadat we even buiten waren geweest en water en yoghi (voor de malaria) hadden gekocht gingen we even terug naar het hostel om dit in de centrale koelkast te zetten en beerje uit te zoeken wat we vandaag zouden gaan doen. Hier kregen we van engelse jongens de plattegrond van de gratis bussen hier. Hiervan zit een halte bij de ingang van ons hostel, super chill dus. Hier dan ook de bus gepakt naar Chinatown. Wauw wat was dat vet, een straatje vol met lampionnetjes en allemaal kraampjes waar ze mister bean knuffels verkopen (die beer van mister bean). Na wat rond te hebben gelopen hebben we wat gegeten en zijn we verder gegaan. We gingen naar de tempel Sri Maha Mariamman. Ook hier schoenen uit dus wij op sokken met onze schoenen in de had verder. Dit konden ze niet echt waarderen en we werden eruit gestuurd. Het moet op blote voeten en schoenen voor aan de straat afgeven. Maar wisten wij veel. Oftewel weer wat geleerd over die gekke aziaten.
Weer terug na de bus, dacht Bart even de weg te weten maar helaas haha na wat omlopen kwamen we bij de juiste bus aan en zijn we naar de Kuala Lumpur Tower gegaan. Een aoort televisietoren. We zijn maar tot de eerste stop gegaan. Hier waren we heel snel en hebben daar evwn rondgekeken. Bart had geen last hoogtevrees gelukkig. Toen we boven waren begon het buiten even hard te regenen. Gelukkig waren wij toen binnen. Daarna zijn we terug gelopen naar ons hostel. Buiten op de straat op de stoep voor ons hostel was het omgetoverd tot lopend buffet op straat. Hier hebben we een beroemde vrucht uit Maleisiëgespot nja vooral geroken. Dju wat stinkt dat ding.
Na wat opfrissen hebben we de bus gepajt naar de Petronas towers oftewel de Twin Towers. Het opfrissen was btw echt nodig, je zweet hier ongemerkt als een malle en drinkt hier heel wat liters weg. Doe je dit niet roept je lichaam hier echt om. Maar goed terug naar de torens, we moesten hier 17.45 zijn, in Nederland hadden we namelijk al kaartjes gekocht. Even leek het erop dat we dit niet gingen halen ook hier was het spits en de hele stad staat dan letterlijk vast. Maar we hadden geluk, we waren maar 2 minuten te laat. We moesten even wachten op onze beurt maar eenmaal in de rij kregen we een visitors pas, alsof je er werkt. Wij kregen een groene wat betekent dat je van de groene groep was. Hierna kregen we een inleiding over de huisregels door middel van stralingen en rook, net als james Bond. Daarna gingen we met de lift naar de 41ste verdieping. Hier hangt de brug tussen de twee towers, deze zit niet vast maar hangt letterlijk. Je voelt hier echter niks van. Toen ze de groene groep weer bij elkaar riepen gingen we met een keer overstappen op een andere lift naar vwrdieping 86. Sow wat een grote hoeveelheid knopjes in die lift zeg. Maar op de 86ste verdieping hebben we Kuala Lumpur van bovenaf bekeken en hebben we gekke selfies genaakt. Het was wrg mooi om te zien. Ook waar we die dag allemaal gelopen hadden. Eenmaal weer beneden zijn we over de straat waar we heen overheen kwamen teruggelopen. Dit zag er met alle eettentjes erg gezellig uit. Hier zijn we dan ook gaan eten. Hierna de bus gepakt die wwn pauze nam bij de Petronas Towers, dit kwam mooi uit konden we even mooie plaatjes schieten bij de torens by night. Eenmaal terug in het hostel nu hebben we alle spullen weer in de backpack gestopt en hebben even lekker gedouched. Nu gaan we lekker slapen vanacht om 3.45 komt er een taxi voor ons die ons weer naar de airport brengt. Hier zullen we het eiland Borneo gaan opzoeken. We beginnen hier in Sandakan.
Voor ik het vergeet het is behoorlijk plakkerig weer hier.
Voor nu lekker slapen en tot in het Sepilok Jungle Resort.

Liefs vanuit Maleisië

P.s. sorry voor se typfouten maar heb het verhaal op mijn telefoon getypt die niet echt meewerkt.

• 16 Juli 2014 - 17:16

Papa Hellings:

Wel toetjes in het vliegtuig en wij zitten met die perenijspudding van jou te kijken!!!!!!!
    Mooie foto's die je mij gestuurd hebt,veel plezier en tot morgen.

• 16 Juli 2014 - 17:42

Wendy:

Wat gaaf zo'n reisverslag (ook leuk om zelf later terug te lezen natuurlijk). Als we deze elke dag zo krijgen, lijkt het net, alsof we samen met jullie op vakantie zijn. Goede reis naar Borneo en veel plezier daar. Groetjes Rob, Wendy, Chayenne en Jady

• 16 Juli 2014 - 18:44

Han:

Hoi avonturiertjes,
    Die trein op KL had ik toch gezegd! Zat geen machinist op toch?
    Schoenen overal uit was ik alweer vergeten. In normale ruimtes volstaat het wel op sokken, maar je schoenen mag je niet meenemen.

Normaal ontbeitje daar is wat rauwe eieren in een theeglas met wat melk erop. Lekker koud opdrinken. Je mag het wel kloppen, zodat de rauwe dooier niet in zijn geheel doorgeslikt hoeft te worden. Fijne vlucht vannacht, en die slijfvouten geeft niet hoor

• 17 Juli 2014 - 00:35

Gabrielle:

Leuk opgezet verslag! Moest erg lachen om dat schoenen gebeuren haha! Hadden jullie echt de stoute sxhoenen aangetrokken ofja niet hahha..Klinkt allemaal alsof jullie een prima tijd hebben!
    Top! Geniet ervan en leuk om jullie zo te volgen!