Hoi Kuala Lumpur again - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu Hoi Kuala Lumpur again - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu

Hoi Kuala Lumpur again

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Bart

29 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Om 4.30 ging de wekker alweer.Het was nu ECHT tijd om Borneo te verlaten. 5.15 waren we op de airport waar we de ochtend uitgezeten hebben. Om 7.15 vlogen we aan naar het vaste land van Maleisie. Alles verliep goed en snel en om elf uur in de ochtend liepen alweer door de wereldstad Kuala Lumpur. Vandaag stond het Zuid-Westen van de stad op de planning, deze hebben we namelijk de vorige keer overgeslagen.Het is de islamitische wijk van KL. We hebben eerst de bus naar central market genomen, hier wilde we graag het monument zien voor de airplanecrash van MH17. Maar naar wat rond vragen hadden we deze helaas niet gevonden. Dus zijn we maar doorgelopen naar de Merdeka Square waar we eigenlijk een fiets wilde huren om verder te gaan, maar helaas was dit dicht. Vanuit dit plein zijn we de wijk in gaan lopen.Maar wat bleek, het is public holiday hier. Het suikerfeest duurt twee dagen ipv 1. Dus letterlijk alles in deze wijk was dicht. Wat een rust gaf dat ineens midden in een wereldstad. Na lang rondwandelen kwamen we bij little india uit. Op de plaatjes zag het er super mooi uit, maar wij konden dit niet ontdekken. Ook hier was alles dicht. Dus hebben we maar een zak chips gekocht en deze als lunch genuttigd. Na deze tocht toch terug naar central market, we konden niet vele dat we het niet konden vinden. We hadden namelijk van andere reizigers foto\s ervan gezien. Dus het moest er zijn. Na veeel rondvragen kwamen we bij een monument uit, deze was echter voor de M370. Ook een mooi monument. Het was een kerstboom met wensen en steunbetuigingen.
Na deze tocht hebben we onze dagrugzak gedropt in het hostel en was het tijd om ons aan de shoppingmalls te wagen. We begonnen met degene die Michelle heel graag wilde zien: Beraya Times Square.
Wow... wat enorm! Het is een shoppingmall met 10 etages en op de 5de etage een pretpark. Echt heel vet! Na hier wat rondgesjokt te hebben zijn we naar het Pavilion gelopen. Daar zagen we namelijk vanuit de bus een monument voor MH17. Erg aangrijpend, vooral het berichtjevan een andere nederlander: zijn hart ging uit naar de mensen die niet de gelegenheid hebben gekregen het mooie Maleisie te bezoeken.
Na dat moment toch een gokje gewaagd in het shoppingcentrum. Maar hier kwamen we snel van terug. Ze hadden hier namelijk alleen maar merken als Prada Gucci etc. Dus zijn we via een lokale supermarkt waar we lekker hollands vast een lunch voor morgen hebben gekocht (broodjes en pindakaas) terug gegaan naar ons hostel. Hier hebben we de nodige dingen in de koeling gezet en zijn we op tripadvisor een restaurantje gaan zoeken. Het is Taps Beer Bar geworden. Hier hebben we een aziatische pizza gegeten. Een chicken sateya pizza. Oftewel de tomatensaus vervangen door satesaus. Dit smaakte verrekes goed! Na deze lekkere pizza zijn we naar lot 10 gegaan, een shoppingmall dicht bij het hostel. Deze viel natuurlijk na vanmiddag in het niets. Dus wat doe je dan? Juist, ga je toch terug naar die leuke grote shoppingmall. We hebben in die grote shoppingmall 2 uur rondgesjokt en hebben maar 2 etages gehad zonder enige winkel in te gaan, kun je nagaan hoe groot. Na dat slenteren waren we echt helemaal gesloopt naar de lange dag. Dus we zijn maar terug gegaan en hebben nog wat uitgezocht voor morgen en onze trip naar Langkawi. Voor nu is het lekker slapen, morgen gaan we alweer naar de volgende plek: Cameron Highlands. Dit wordt even aklimatiseren. Het is hier namelijk van 20 graden. Oftewel we gaan even 20 graden terug.
Maar we kunnen nu in ieder geval zeggen dat we veel van KL gezien hebben!

• 29 Juli 2014 - 18:21

Wendy:

Ha die wereldreizigers,

Zo te zien vermaken jullie jezelf prima daar aan de andere kant van de wereld. Leuke foto's ook. We zijn natuurlijk ook zeer benieuwd naar alle andere foto's. Fijn om te zien dat je weer bent opgeknapt Michelle. Geniet er samen nog maar lekker van en we wachten weer vol spanning op jullie volgend verslag. Veel plezier op Cameron Highlands.

Groetjes Rob, Wendy, Chayenne en Jady

• 30 Juli 2014 - 22:08

Gabriëlle:

Aan de snapchat van Michelle te zien met een vest aan is het er inderdaad koud daar?!
    Eventjes afkoelen voor jullie na die hitte!
    Neem je voor mij een pizza satè mee? lijkt me lekker. haha

Genietze daar, lekker theeleuten ! :p