We did it! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu We did it! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu

We did it!

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Bart

03 Augustus 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Zo we gingen ook de theeplantages weer verlaten. De reis was een grote verassing, we hadden niets vaststaan en wisten niet wat ons te wachtwn stond. Uiteindelijk is hij vlekkeloos verlopen. Om 8 uur hadden we de bus vanuit CH naar Butterwurth. Hier kwamen we na een stop in Ipoh om 12.30. Hier moesten we de bus naar alor setar, dankzij locals weee snel de bus gevonden. Na 1,5 rijden stonden we in alor setar. Daar deelde we een taxi met een local die ook naar Kuah Kedah. Super grappig. Aangekomen bij de ferry moesten we nog een half uur wachten. Na 1,5 uur op de ferry waren we eindelijk op Langkawi. Dit eiland bestaat uit 99 onderdelen.
Onze laatste bestemming helaas alweer. Maar we waren ee nog niet: als laatste namen we een taxi naar ons beach kamertje. Echt geweldig! Letterlijk een hutje op het strand. Na aankomst zijn we wat gaan eten. Dit eiland is duty free dus wat doet Bart; 24 blikjes voor 12 euro kopen. Ginne geld dus. Na wat rondgesnuffeld te hebben zijn we tours gaan boeken: island hopping en magrove experience.
Dus gister ochtend was het na een heeelijk ontbijt op het strand tijd voor island hopping. We zaten in een bootje met alleen maar locals. De eerste stop was bij het meer van de pregnant maiden. Daar moesten we een kleine klim doen om bij een verborgen meee te komen. Michelles vriendin vertelde dat als je een slok van het water nam je zwanger werd, dit heeft michelle dan ook maar afgewezen.. Hier was gratis dr fish haha. Maar vooral de makaken die al het eten van mensen jatten was een attractie opzich. Na een uurtje vaarde we naar een punt waar we eagle feeding gingen bekijken. Bart vond dir super mooi. Hierna was het tijd voor een bounty eilandje. Hier hebben we even gezwommen en wederom bekeken hoe die apen mensen hun tassen leeg haalden. Gewoon heel rustig ritsje open en dan nemen ze alles mee. Na dit eiland was de tour al ten einde en zijnnwe bij een locale bakker wat gaan eten. Hierna was het tijd om te chillen. Dus we hebben een handdoek gekocht en zijn het stramd op gegaan. Aan het einde van de middag maakte we een strandwandeling, hier werden we gebraagd om met twee indische vrouwen op de foto te gaan; ze vonden ons knap zeiden ze. Na onze wandeling zijn we gaan douche en zijn we met een biertje de sunset gaan bekijken on the beach. In de avond lekker gegeten bij een live seafood restauranr en daarna lekker gechilled op het strand.
Vandaag was her tijd voor de mangrove experience. We werden opgehaald en afgezet bij een jetty point. Hier werd ons een boot aangewezen en we konden beginnen. We begonnen bij een bat cave. Dezw was weer heel andera dan we al gezien hadden. Deze was klein maar wel leuk, de vleeemuizen zaten heel erg dichtbij. In de rij kneep er een meisje volle bak in michelle's billen.
Na ons bezoek aan de bat cave was het tijd voor de crocodile cave. Dit was meee een doorgang voor de bootjes maar dit kon alleen bij laag water. We hadden dus geluk. Na de doorgang was het tijd voor de monkey feeding. Oftewel je boot vol apen. Michelle bomd dit minder prettig. Onderweg had michelle nog vrienden gemaakt met een palestijns jochie. Die bleef maar zeveren haha. We kregen van die familie wel lekkere dingen zoals goij bessen met chocolade. Maar ondertussen waren we al aangekomen bij wederom eagle feeding. Hier waren minder eagles dan gister maar ook dit was weer bijzonder mooi. Hierna kwamen we aan bij een fish farm. Echt letterlijk een vissen boerderij met kooitjes in het water. Hier was ook de lunch. Daar zaten we bij de palestijnse familie aan tafel. Zij hadden super veel krab en garnalen bijbesteld. Hier moesten wij dan ook van proeven. We hebben alleen een garnaal aangenomen en deze was echt super lekker. Vond zelfs Michelle.
Het was weer tijd om te gaan en we legde aan bij een strandje. Hierna gingen we verder varen. Midden in een tropische bui. In een minuut waren we tot op de huid toe nat. Leuke ervaeing opzich. Bij terugkomst kregen we nog lychee van de palestijnse familie. Super lekkee. Bij terugkomst hebben we droge kleding aangedaan en doordat her bewolkt was moesten we wel naar de shoppingmalls. Naar eerst hebben we het eagle punt bekeken. de shoppingmalls waren natuurlijk niets vergeleken met KL haha. Maar we hebben eten en souverniers gescoord. Bij terugkomst weer bij het live seafood restaurant gegeten waar bart een joekel van een garnaal had. Nu lekker chillen op het strand en een route uitstippwlwn voor morgen. Dan gaan we een scoutertje huren en het eiland verder verkennen. Vandaag hebben we weer veel indrukken opgedaan zoals de mangrove. Bij die bomen groeien de wortwls namelijk boven de grond.
Gaan we lekker slapen en morgen lekker crossen.

• 03 Augustus 2014 - 19:16

Wendy:

Ha die Michelle en Bart,

We hebben weer genoten van jullie reisverslag. We hebben hier met z'n viertjes in een deuk gelegen. We hadden vanochtend ook al hele leuke foto's gezien met een aapje op de boot en het strand.
    Geniet nog maar lekker van deze laatste paar dagen in Maleisië en alvast een hele goede reis terug (maar hier moeten jullie nog maar niet aan denken!!!).

Groetjes Rob, Wendy, Chayenne en Jady

• 03 Augustus 2014 - 19:27

Dorie:

Wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt. Al die indrukken, dit vergeten jullie nooit meer. Het was ontzettend leuk om jullie te volgen tijdens jullie reis.

hopelijk hebben jullie nog enkele hele leuke dagen, en een goede reis terug.

Groetjes Tante Dorie