Halong Bay - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Bart

31 December 2017 | Vietnam, Cát Bà

Hallo allemaal,

We zijn ondertussen weer een nachttrein reisje en  een cruise rijker. De nachttrein was dit keer sneller wat maakte dat we om 5:15 al bij de office waren van de company met wie we op cruise gaan. We waren echter niet de enige en zijn uiteindelijk met dit groepje gaan ontbijten. Een Frans stel had de plek uitgekozen. Je raadt vast wel wat ons ontbijt was: koffie en croissants. Het tentje waar we zaten was helemaal vol met sticky notes echt overal. Behalve waar de Vietnamezen niet bij kunnen ;). Na een goed ontbijt mochten we 4 uur lang een bus in op naar halong Bay. Halong Bay staat voor naar beneden gaande draak. Als je even een beroep doet op je imagination dan begrijp je vast dat alle eilanden de staart vormen van een draak. Aangekomen in halong Bay gingen we onze boot op. Daar kregen we een heerlijke lunch. Alle boten die hier op halong Bay varen, en geloof me dat zijn er nogal wat, zijn wit. Ze moeten namelijk wit zijn anders is het illegaal. Na de lunch mochten we 1.5 uur chillen en genieten van de mooie uitzichten. Het was mistig maar dit had ook wel iets mysterieus. Na het chillen moesten we aan het werk. We moesten gaan kajakken door een cave waarbij je uiteindelijk uitkwam bij een Lagoon. Daar zagen we voor het eerst weer apen. Na deze cave zijn we naar de suprise cave geweest. Hij is zo genoemd omdat hij enorm groot is wat je in eerste instantie niet verwacht. Er was veel staligmiet en staligtiet te zien.
Ondertussen was het weer etenstijd. Hier kregen we een mini cooking class loempia's rollen. Na het rollen kregen we nog verschillende gerechten die hun hadden gemaakt. Allemaal even lekker. De Vietnamese keuken is heerlijk maar ook heel gezond. Ze gebruiken hier heel veel paksoi. Na het diner was er de mogelijkheid om te vissen. Wanneer de vis gevangen was zag je er allemaal olie uit komen, zo schoon is het water hier haha.

Dag 2 van de cruise
Onze gids adviseerde om om 6 uur op het dek te staan voor zonsopgang. Dus wij met onze goodwill, stonden we daar om 6 uur, niks te zien. Dus dan maar terugmelding om half zeven leek de zonsopgang een beetje zichtbaar dus hup terug naar het dek en net de juiste 5 minuten nog een mooi plaatje kunnen schieten. Om 7 uur zaten we klaar voor het ontbijt want na het ontbijt moesten we 425 treden omhoog voor een 360 graden vieuw. Wij waren de tweede groep en hadden dus nog erg mooi zicht en de mogelijkheid tot mooie foto's. Na ons werd het echt ontzettend druk. Eenmaal terug op de boot moesten we onze spullen pakken en werden we over geladen op een andere boot. De Cat Ba boot. Vanuit daar gingen we naar Cat Ba island. Om eerst een half uur te fietsen naar Viet Hai het plaatsje wat ligt bij Cat Ba national park. Daar hebben we een uur gehiked. Dit was best een pittige hike door de jungle, maar wel heel leuk. Daarna hebben we bij een local rice wine geproefd. Eentje met een hibiscus bloem en de andere met slang. Ja echt slang! Althans Bart heeft die geproefd.
Uiteraard mochten we ook hetzelfde stuk terug fietsen waar bij de boot een heerlijke lunch op ons stond te wachten.
Na de lunch mochten we weer aan het werk: twee uur kajakken. Tussen de grote heuvels en boten door. Adembenemend mooi!
We zijn samen door een kleine cave gevaren waarbij je uit kwam bij een heel mooi en stil meertje. Je kajakt namelijk ook door de floating markts en de grote boten dus het is fijn om even ergens te komen waar je helemaal niks om je heen hoort. Na twee uur kajakken zijn we naar het centrum van het eiland Cat Ba gevaren om daar in te checken bij het hotel. Onderweg nog een mega echt een mega  floating village gezien. In de avond was er geen programma en zijn we samen de stad in gegaan.

Dag 3 van de cruise;
6:00 wekker, tweede poging tot het zien van de sunrise maar die kwam van de andere kant van de berg haha. Daarna lekker ontbeten en we zijn klaar voor het volgende.
Van homestay naar cruise op naar iets nieuws: glamping! Even een ritje van 5 uur in een klein busje om naar onze volgende bestemming te gaan: Ninh Binh!

Voor jullie alvast een fijn uiteinde en hopelijk een mooi begin van het nieuwe jaar!

Groetjes van ons

• 31 December 2017 - 08:21

Han:

Hoi kinders. Wish I was there. Geniet er met volle teugen van en een heel fijne jaarwisseling

• 31 December 2017 - 08:54

Adri:

hoi Michelle en Bart,aan de foto's en aan jullie verslaggen te zien en te lezen hebben jullie weer een mooie vakantie ddar in Vietnam. Geniet ervan en een fijne jaarwisseling en een goed 2018!!

• 31 December 2017 - 09:01

Wendy:

Alweer een fantastisch verhaal. Voor jullie ook een fijne jaarwisseling en geniet van Ninh Binh.

• 31 December 2017 - 09:53

Francy:

Alweer zo'n mooi verhaal van een avontuur waar we jaloers op worden. wat een mooi land. Ook voor jullie een mooie jaarwisselling een paar uurtjes eerder dan bij ons, en een heel goed 2018 gewenst. Tot het volgende verslag.
    Groeten van de Familie Gielen

• 31 December 2017 - 10:02

Peer:

Hoi Michelle en Bart,

Kei leuk om jullie reis zo te volgen. Het ziet er allemaal erg mooi uit. Ook mooi dat jullie voor een actieve vakantie gekozen hebben er is niets leuker dan zelf dingen te doen, voelen en te ontdekken. Het verblijven bij een plaatselijke familie maakt zo'n plaatje helemaal compleet. Hebben jullie zelf ook vis gevangen? Zo ja wel ff checken of hij wel echt eetbaar is!! Het leven op het water is altijd goed, lekker mee deinen op de golven en genieten van de uitzichten. Kun je daar trouwens ook zwemmen? Willen de mensen daar ook steeds met jullie op de foto of zijn ze daar in Vietnam niet zo fotogeniek?
    Ga zeker door met jullie blog, het is af en toe wat werk zo'n verslag bijhouden maar je hebt er daarna een mooi naslag werk door enne voor ons leuk om jullie te volgen.
    Ook voor jullie een mooi begin van 2018, maar dat kan bijna niet mis gaan daar in het mooie Vietnam.

groetjes Peer

• 31 December 2017 - 16:51

Christina:

Wat een mooie verhalen over jullie avontuur in Vietnam.
    Hier duurt het nog ruim 7 uren voordat we 2018 inluiden maar bij jullie is het al bijna 1 januari 2018. Alvast de allerbeste wensen voor 2018 met voor jullie een speciaal begin in Vietnam.
    Liefs Christina

• 01 Januari 2018 - 12:20

Els :

Hoi Michelle en Bart, Al jullie verslagen gelezen tot nu toe. Wat maken jullie een geweldige reis. Geniet ervan.

Allerbeste wensen voor 2018 ook namens Everard.

• 01 Januari 2018 - 22:10

Gabrielle:

Beste wensen Bart en Mies!:)

Leuk stukje weer geschreven, bijzondere ervaringen weer rijker !
    Ben toch wel benieuwd naar die Rice win met slang.. nemen jullie een flesje mee ?
    Fijne reis verder, ik blijf volgen. Enjoy !
    Gaby