Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Bart

16 Januari 2018 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

En daar waren we weer in ho Chi Minh City.
Maar dit keer niet in een hostel maar in een voor ons luxe hotel. De deur wordt voor je opengehouden. In de ochtend een mega ontbijtbuffet, iedere middag high tea, een rooftop bar en een jacuzzi. Echter hebben we wel een kamer zonder raam, haha.
Bij aankomst was het al laat en zijn we meteen in ons zacht, jawel echt zachte, bed gaan liggen.

De dag erop hebben we de hele dag door de stad geslenterd. We hebben de belangrijkste gebouwen van de stad bekeken. Zoals het opera gebouw, het oude postkantoor, het independence gebouw en we zijn in het war museum en het ho Chi Minh museum geweest. Het war museum begon buiten met tanks en vliegtuigen uit de oorlog. Binnen was het meer een verhaal aan de hand van veel foto's. Verder hebben we een tourtje geboekt voor morgen voor de Cu Chi tunnels en hebben we door de markthal geslenterd op naar souvenirs.
In de avond hebben we bij de streetfood market gegeten, te vergelijken met gourmet market in Eindhoven. Erg lekker!

De dag van de tunnels. Met de bus een tijdje rijden om uiteindelijk bij de tunnels aan te komen. Een deel is nog open voor toeristen en een deel is er nog wel naar wordt niet meer gebruikt. Om de 20 m is er een exit in de tunnels aanwezig. De Vietnamezen waren nog best slim. De tunnels lagen namelijk wat hoger dan de Saigon rivier. Op het moment dat Amerika water in de tunnels liet lopen (zij konden vaak vanwege hun formaat niet in de tunnels komen), stroomde dit water naar beneden de Saigon rivier in.
Wat betreft toiletgang: ze hadden een bak die ze konden afsluiten en in de nacht konden legen in de rivier. Thats it.
Sandalen, dat hadden de Vietnamezen ook slim bedacht, namelijk de afdrukken liepen beide in een andere richting om de Amerikanen op het verkeerde pad te zetten.
Amerikanen zette in het begin honden in om Vietnamezen op te sporen via geur. Echter strooide de Vietnamezen in het begin chilipeper en knoflook omdat honden dit niet fijn vinden. Nadien bestolen ze Amerikaanse basissen op pakken en bv shampoo. Zodat ze de honden konden misleiden met de Amerikaanse geur.
Wanneer ze een pak stolen trokken ze die aan en lokte ze de honden. De Vietnamezen namen de honden dan mee in de tunnel. Er verdwenen zoveel honden dat de Amerikanen hiermee zijn gestopt. Verder hadden ze heel veel vallen met spijkers en boody traps. We zijn zelf in een tunnel geweest die is aangepast voor toeristen. Deze tunnel was vrij groot voor ons iig. Het was gaaf om te zien alleen jammer dat we met een tour moesten. Je komt er anders niet.

Het verschil tussen Saigon en HCM. Het heet officieel Saigon, maar de government heeft het zonder toestemming van het volk HCM genoemd. Het volk noemt het dan ook altijd Saigon. Ze aanbidden HCM, maar vinden dat hij nu niet rest in peace.
Saigon was vroeger geen stad maar een plekje in de jungle in de mangrove.
Verder voor Peer, we hebben hier gekeken voor Uber te gebruiken echter zou het Vietnam niet zijn als je Uber geen scooter is. Dus we hebben achterop de scooter Uber maar overgeslagen hier.

Voor de rest hebben we voornamelijk op onze rooftop bar gechilld in de jacuzzi en hebben we zo af en toe nog wat lekker gegeten in de streetfood market.
Helaas is het tijd om het mooie Vietnam achter te laten en in te ruilen voor het koude Heeze.
Het was een hele gave reis en we vertellen jullie er graag meer over als we terug zijn :)

• 16 Januari 2018 - 07:54

Wendy:

Goede en veilige terugreis!!! We kunnen niet wachten op de verhalen en foto's.

Veel liefs van ons uit het koude Heeze

• 16 Januari 2018 - 08:09

Peer:

Hoi Michelle en Bart,

Wat een mooie reis hebben jullie achter de rug. Ik heb genoten van jullie verslagen en als het aan mij ligt gaan we zelf ook nog een keer die kant op. Wel jammer dat jullie niet gebruik hebben gemaakt van de Uber scooter. Toch gaaf met z'n tweeën achter op zo'n scootertje. Heb ze in India en Nepal vaak met 3 of 4 mensen op zo'n ding rond zien crossen, erg spectaculair. Ben benieuwd naar de verdere verhalen, goeie reis terug enne we zien elkaar.

groetjes Peer.

• 16 Januari 2018 - 21:07

Toon:

Ha Michelle en Bart,

Heb met veel plezier jullie avontuur gevolgd.
    Zou nooit gedacht hebben om naar Vietnam op vakantie te gaan.
    Door jullie mooie verhaal echter wel enthousiast geraakt!
    Erg genoten van jullie blog.
    En yep Michelle, ik ben overtuigd: wij gaan ook een blog maken voor onze trip.
    Ik wens jullie een goed reis terug en tot gauw!

Groetjes Toon