DALAT - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu DALAT - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu

DALAT

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Bart

06 Januari 2018 | Vietnam, Ðà Lạt

Zo daar zijn we weer, even stiekem een kort verslag je tussendoor.

Vanochtend al vroeg op, want we gaan naar Dalat, per vliegtuig dit keer.
Er leek even iets niet te kloppen met de tickets, maar zoals overal hier in Vietnam regelen ze het wel even voor je. Zo gezegd zo gedaan, kwamen op de minuut precies bij het boarden aan. We mochten in een vliegtuigje (chopper) zo eentje met proppelors waar maar 70 personen in mee kunnen. Na 1 uur en 20 minuten stonden we aan vaste land.

Dit verslagje doen we even er tussendoor. Want we hebben vandaag toch iets onwijs gaafs gedaan.
We hebben namelijk extreme canyoning gedaan, watergliding en cliff sprining.
Dat was even een adrenaline kick door de beentjes, oftewel shakende beentjes.
Maar wat ontzettend gaaf!!
De eerste afdaling was gelijk van 18 meter. Van te voren kregen we heel fijn wat uitleg en mochten we even droog oefenen op een berg.
Na die van 18 meter kwam nog een afdaling. Beide langs een droge rots. Dit hele gebeuren was trouwens in een heel mooi natuurpark waar je ook kan rodelen en kan raften.
Maar na twee afdalingen mochten we ook water gliding proberen. Oftewel glijden tussen de stenen bij een soort mini waterval. Eerst met de benen naar beneden, maar je verwacht sneller boven water te zijn dus dat viel even tegen. Maar wel leuk uiteraard. En nadien eerst met het hoofd naar beneden, dan zak je ook niet zo ver het water in.
Dan nog een onderdeel: cliff springen..
Stond die dan hoor die kleine opdonder Bart met zijn hoogtevrees. Maar goed de waaghals heeft even een sprong van 11 meter gedaan met aanloop. Ik durfde dat niet en ben uiteindelijk na veel wikken en wegen van 7 meter gesprongen. De fout die je bij de 7 meter kon maken was dat je teveel tijd hebt om op dat randje na te denken. Ik zag alle ongelukken en risico's al voorbij flitsen. Maar uiteindelijk toch gedaan. En ook Bart heeft zich nadien aan de 7 meter gewaagd, makkie na die 11 meter.
Daarna volgde onze laatste afdaling: the washing machine. Die heet niet voor niets zo... Je eindigt namelijk in de waterval. Het is overigens ook de enige waterval met een fancy naam, haha ook niet voor niets. Hier moest je eerst afdalen en een beetje springen (wat overigens nog echt lastig is) en daarna moet je recht hangen en jezelf in de waterval laten zakken en je mee laten slepen. Wat ontzettend kicken!
We waren trouwens met nog een Nederlands stelletje en er was drie man begeleiding bij.
Maar dat was nog eens uit een vliegtuig stappen en gelijk dit doen.
Het was zo super super gaaf dat we dit gelijk met jullie wilde delen.

Het weer is hier heerlijk lekker 27 graden en vandaag zonnetje, was overigens niet voorspeld maar wel heerlijk. En vanavond over de night market gelopen. Je zou denken alweer? Maar deze was ontzettend gaaf en ontzettend groot. Het is namelijk ook zaterdag en dan is het hier dus ook "uitgaan" voor de locals. Wij waren dan ook een van de 10 buitenlandse op de gehele markt. Heel erg gaaf alles dus vandaag.

Tot snel!

• 06 Januari 2018 - 15:40

Wendy:

Ha die waaghalzen,

Wat ontzettend gaaf is dit zeg. En wat knap dat jullie dit gedurfd hebben (en zeker Bart met zijn hoogtevrees). Petje af.

Schitterende foto's en een ervaring, die jullie dus nooit meer zullen vergeten. We zijn hier stinkend jaloers.

Geniet er verder van en wij kijken weer uit naar het volgend verslag.

Groetjes Rob, Wendy, Chayenne en Jady en een poot van Indy

• 07 Januari 2018 - 17:24

Francy:

Hoi Michelle en Bart,

Een mooi verslag weer, en wat een gave ervaring en mooie foto's.

Tot het volgende verslag.

Groetjes Fam Gielen