Duikdag(en) - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu Duikdag(en) - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu

Duikdag(en)

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Bart

22 Juli 2014 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hallo,

We gaan weer door waar we het vorige verslag geëindigd zijn.
Op Sandakan airport werd bij binnenkomst meteen een bagageband onder je neus geduwd, dat was mooi; we waren meteen alles kwijt. De airport is echter in renovatie, dus het was er behoorlijk stoffig en primitief. We hebben daar lekker frietjes gegeten. Na een tijdje was het boarding time. We hadden een super vet vliegtuig, eentje met propellors. Konden overigens ook maar 68 mensen in. De vlucht duurde 50 min, evenver als naar school dus. Ondanka dat de vlucht zo kort was kregen we dadels, nootjes, water en de steward vond ons cool want wij kregen als enige 4 broodjes zalm. De rest kreeg dit niet..
Bij landing stond er buiten een taxi op ons te wachten. Die ons naar ons hostel bracht, super geregeld hier allemaal.
Bij aankomst in het hostel bleek al snel dat we dicht bij alles zaten. Na de bagage te hebben gedropt zijn we heel even de straat op gegaan. Maar we kende de weg nog niet echt dus we zijn alleen een supermarktje binnen gegaan en toen weer naar de kamer. Hier zijn we dan ook al snel in slaap gevallen voor het dagje duiken dat eraan zat te komen.
Om 6:50 ging de wekker om te gaan duiken! Het ontbijt was prima en lekker. We zijn op zn tijd naar de duikoffice gelopen. Daar werden we ontvangen met gratis shirt en armbandje. Dit was de meetingpoint voor de duikers. Vanuit hier liepen we dan ook gezamelijk naar de jetty om vanaf daar met de boot naar de duikplekken te gaan.
We moesten dan ook vanaf de rand van de boot ons achterover in het water laten vallen. Dit hadden we nog nooit gedaan maar was wel vet. De duik zelf was niet bijzonder, weinig koraal dus weinig kleur. Het was erg wennen om weer te duiken.
Terug op de boot voelde michelle zich toch niet helemaal lekker. De rest van de dag heeft ze dan ook niet meer gedoken. Bart heeft nog wel twee duiken gemaakt. Duik 2 noemde ze de piramide. Dit was coral in de vorm van een piramide waar ze omheen doken. Dit was volgens Bart dan ook super mooi. Er zwommen ook veel grote scholen vissen.
Wanneer je klaar was met je duik werd er alles vopr je gedaan, je uitrusting namen ze over, maakte ze klaar voor de volgende duik en controleerde alles 20x.
Na duik 2 gingen we op Mamutik Island lunchen. Tijdens duik 3 maakte de captain van de boot een bedje voor michelle. Duik 3 begon volgens bart wat vervelend door de bijtende jellyfish. Na 10 min kwamen ze bij een rots vol koraal. Vergelijkbaar met duik 2. Na duik 3 was het einde duikdag (15.42). Op de terugweg zijn we in een grote, grote supermarkt beland en hebben we gepint. Daarna gingen we douxhe, yes voor het eerst weer een warme douche. Daarna zijn we pizza gaan eten bij el centro dat we hadden gevonden op tripadvisor. We zijn optijd gaan slapen in de hoop dat Michelle op zou knappen.
Helaas bleek dit se volgende dag niet het geval.. Bart had last van een neusverkoudheid
En michelle was nog beroerder. We besloten dan ook maar deze duikdag te annuleren, super jammer! Maar wel beter..
We hebben dan ook de hele ochten geslapen. Rond half een zijn we wat gaan eten en toch besloten wat van KK te gaan bekijken. Zo zijn we dan ook alle shoppingmalls afgeweest. Dit zijn super grote primarks en actions in 1. De shoppingmall met europese merken was dan ook leeg.. (niks te doen). We zijn teruggelopen over de vismarkt en handicraft market. Hier zitten ze langs de weg kleding te maken. Leuk om te zien.
Er waren hier ook alleen maar locals. Zo zagen we ook de central market, die ze overigens overal hebben maar hij blijft leuk om te zien.
Aan het einde van de middag zijn we gaan chillen op de kamer om een beetje bij te komen.
We zijn weer bij hetzelfde restaurant gaan eten als gister. Dit keer burgers, lekker maar veul. Nu lekker slapen in de hoop morgen 100% te zijn opgeknapt.

Het volgende verslag zal even op zich laten wachten. Er staat ons een homestay te wachten. Super spannend maar wel leuk. De douche en wc zijn buiten en ook wifi ontbreekt.
Dus tot over een paar dagen als we de bewoonde wereld weer betreden en de jungle achter ons laten.

Xxx

• 22 Juli 2014 - 22:20

Wendy:

Ha die Michelle en Bart. Jammer dat jullie je niet zo lekker voelden. Daar ga je toch niet voor naar Maleisië. Hopelijk zijn jullie nu weer helemaal opgeknapt en klaar voor de jungle. Heel veel plezier met alle dieren in de jungle en kijk uit voor grijpgrage aapjes....... Groetjes Rob, Wendy, Chayenne en Jady

• 23 Juli 2014 - 14:16

Oma Nel En Opa Jos:

Fantastische ervaring lijkt ons als we de verslagen zien. In Fryslan is het minder spannend. Veel plezier, geniet met volle teugen, want dit maak je niet jaarlijks mee lijkt me.
    Groetjes oma Nel en opa Jos.

• 24 Juli 2014 - 12:14

Mia Imhoff:

Hallo Michelle en Bart
    Wat een kei vet avontuur zijn jullie aan het doen,dat is nog eens wat anders dan in een tentje op het wolfsven.Vanmorgen boodschappen gedaan met Marijke en die heeft me zo enthousiast gemaakt met alle reis verhalen van jullie tweetjes ,zodoende een reactie van mijn kant.

geniet volop van deze reis, ik volg vanaf vandaag jullie trip.