Hanoi - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Bart

25 December 2017 | Nederland, Geldrop

Zo daar zijn we dan. Een paar uur vliegen en zes maaltijden later.
Voor jullie allereerst een fijne eerste kerstdag, voor ons zit deze er al weer op.
Gister zijn we allereerst vanuit Brussel naar Istanbul gevlogen, waar we vervolgens 6 uur moesten wachten.
Op het vliegveld even gebeld met de familie die met zijn allen rond het kerstdiner zaten, wat overigens beter was dan het eten op de airport. Maar altijd leuk om op afstand toch een beetje deel te nemen aan het kerstdiner!
Vervolgens werd het na 5.5 uur toch tijd om onze gate op te zoeken,
Onderweg dachten we even dat we in de sauna waren beland, allemaal mannen met alleen handdoekjes om gebonden en op slippers. Echter namen zij geen sauna maar een vlucht naar Jeddah.

uiteindelijk mochten wij dan ook in het vliegtuig en luxe plaatsen dat we hadden, namelijk bij het gangpad. Altijd fijn!
deurenden de vlucht hebben we eigenlijk niet geslapen, maar toch ging het snel voorbij. Eenmaal op de airport moesten we best een tijd in de rij voor een visum, die we vooraf al bij de ambassade hadden aangevraagd. Daar kwamen we tot de ontdekken dat Vietnamezen vrij ongeduldig zijn, we stonden namelijk op onze backpack te wachten toen we al gebeld werden waar we bleven, door de taxichauf.

Het verkeer is hier niet anders dan in Egypte of Maleisië, oftewel een chaos. De strepen staan voor niets op de weg en het is meer de kunst om zo snel mogelijk iedereen en alles in te halen. Onderweg zagen we al wel dat dit land minder ontwikkelt is dan Maleisie. Ze leven hier nog langs de weg, in onafgemaakte huizen en ga zo maar door.

Na een leuke toeristische route door kleine smalle straatjes kwamen we aan bij ons hotel/hostel. Het ziet er goed en netjes uit en niets is gelogen aan de harde Vietnamezen bedden.
We zijn daarna snel de stad in gegaan, ze hebben hier wel overal kerstbomen staan en gekke toeristen met kersttruien en kerstmutsen. Als kerstdiner maar meteen goed begonnen met spring rolls ook wel bekend als de loempia. En uiteraard rijst!
vooraf hadden we gelezen over de beerstreet en de night market, echter was de night market dicht helaas. Dus dan maar naar de beerstreet. Vergelijk dit met Stratumseind maar dan aan kleine kindertafeltjes. En zodra de politie in beeld komt moet het gehele terras opgestapeld worden en iedereen die op die krukjes zaten moeten een ander plekje zoeken. Wanneer de politie uit beeld is wordt het terras weer opgebouwd.
Het is er wel heel gezellig.
Verder zie je hier veel scooters op straat, heeeeel veel. Van alle kanten komen ze en gaan ze. Een ding is hier zeker in het verkeer: stilstaan is geen optie, Je steekt eigenlijk gewoon over zonder te kijken. Scooters en fietsen worden hier uitgebouwd met pallets zodat ze extra veel kunnen vervoeren.
Al met al veel opdrukken gedaan en het blijven enorm vriendelijke mensen.

Morgen gaan we de stad verkennen en het welbekende drankje: egg coffee drinken. In de avond zullen wij de nachttrein nemen richting het noorden. Richting Sapa Daar gaan we als het goed is slapen bij mama Gia. Ik zeg als het goed is, omdat ik haar een paar weken geleden heb geprobeerd te bellen. Echter kan mama Gia niet lezen of schrijven en heeft ze Engels geleerd van toeristen. JE raad het al: het is nog maar de vraag of ze mij destijds begrepen heeft. Maar ook dat komt goed Ik verwacht dan wel twee tot drie dagen van de radar te zijn maar wel terug te komen met hele mooie verhalen en foto's vanuit de bergen en rijstvelden.

Voor jullie nog een fijne kerst en tot de volgende keer!

• 26 December 2017 - 11:35

Marijke:

Een heel leuk verhaal, en dat bellen was idd leuk zo waren jullie er toch een beetje bij, en die loempia's zien er idd lekker uit.
    Veel plezier in de bergen, en tot snel.
    groetjes vanuit geldrop

• 26 December 2017 - 11:55

Francy:

Hey, leuk eerste verslag. De Beerstreet ziet er gezellig uit. Veel plezier bij mama Gia en we lezen graag het vervolg van jullie avontuur.

• 27 December 2017 - 01:18

Toon:

Ha Michelle en Bart,

Jullie avontuur is nog maar net begonnen en het is nu al leuk om mee te mogen genieten. Lijkt me zo bijzonder om uit dit koude kikkerlandje weg te gaan en in een totaal ander leven te stappen!
    Heel veel plezier en geniet!

• 27 December 2017 - 08:53

Wendy:

Leuk om te horen, dat jullie het nu al naar je zin hebben en dat de reis goed verlopen is. Hopelijk hebben jullie bij mama Gia kunnen slapen. Geniet van de bergen en de rijstvelden en we zijn weer benieuwd naar het volgende verslag.

• 27 December 2017 - 20:57

Chouke:

Wat een avontuur, nu al! Hopelijk is het gelukt bij mama Gia, lijkt me adembenemend die rijstvelden! Geniet geniet.