Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Michelle en Bart - WaarBenJij.nu

Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Bart

28 December 2018 | Tanzania, Zanzibar

Zo we zijn op Zanzibar!
We mochten weer in een vliegtuigje met propellers, zo'n klein schattig vliegtuigje.
Uiteindelijk aangekomen bij ons hutje, met uitzicht op zee!
En wat hebben we genoten van de warme douche haha.
Omdat het kerstavond was hebben we met alle mensen die hier slapen een soort buffet gehad, gezellig! Maar als snel hielde we het voor gezien en gingen we lekker slapen in een bed met een kussen!! Heerlijk!

Eerste kerstdag hebben we genoten van een strandwandeling naar Paje. Ze doen hier veel aan kite surfen, dus dat hebben we veel gezien. We zijn in de ochtend aangelopen en we kwamen rond 15 uur terug. We hebben voornamelijk rustig aan gedaan en wat gelezen. In de avond hebben we een heerlijke pizza gegeten! We moesten hier 3 km voor lopen en op de terugweg hebben we een taxi genomen.

Tweede kerstdag zijn we op pad gegaan met een kerel die we via TripAdvisor hadden gevonden. Hij bracht ons naar jozani forest. Dit is nog een klein beetje jungle op het eiland. Hier leeft een aapsoort die alleen hier leeft. Je kunt hem Google op Zanzibar aap. Leuk roodachtig aapje met grappige haren. Daar hebben we ook over een stukje mangrove gelopen en zijn we weer verder gegaan. Door naar een spice farm. Hier lieten ze zien hoe en waar het fruit en specerijen groeien. We hebben heel veel fruit ook mogen proeven. Zoals mango, ananas, mini banaan, rode banaan, jackfruit, Zanzibar apple, orange, avocado, dragon fruit, passion fruit en meloen.
We hebben er ook nog wat kruiden gekocht zoals kaneel poeder, kaneel stokjes, kruidnagels en vanille. Lekker!
Als je hier trouwens gaat tanken, hebben ze natuurlijk ook een mannetje voor, kunnen ze de tank instellen op hoeveel geld je geeft en als die aan het bedrag zit dan stopt die. Handig!
Op de terugweg nam de driver de toeristische route en hebben we weer mooi het échte Afrika op straat kunnen ervaren. Geweldig!

De dag daarna zijn we sportief begonnen met een rondje hardlopen. Nadien lekker gewandeld en vooral rustig aan gedaan. We hebben over het strand gewandeld en wat gegeten en gedronken en uiteindelijk zijn we de zee gaan zoeken haha. Onderweg vonden we nog zeesterren en zee egels. We hebben het lekker rustig aan gedaan, Hakuna matata!

De volgende ochtend met flinke spierpijn in de kuitjes opgestaan en lekker ontbeten. Om half tien werden we opgehaald om naar de hoofdstad te gaan; Stone town. Daar hebben we door de smalle straatjes gewandeld en veel over de stad gehoord. In Stone town leven heel veel geloven en culturen naast en met elkaar. Aan de deur van een huis kun je zien wat de afkomst is. In huis heb je verschillende levels, afhankelijk hoe dicht de persoon bij je staat hoe verder hij in huis mag. Grappig om te zien. Verder zijn we de echte echte lokale markt weer in geweest. Blijft toch echt onze favoriet. Zo staan we het dichtst bij de bevolking van hier. Deze markt was ook een stuk gruwelijker dan die van Vietnam vorig jaar. Des te leuker als je het ons vraagt. Op de markt hebben we saffraan en vanillestokjes gekocht. En we hebben het geboorte huis van Freddy Mercury gezien.
In de middag zijn we met een boot naar prison island geweest. Daar werden vroeger eerst de slaven gehouden en daarna mensen met gele koorts in quarantaine gezet. Nu leven er mega schildpadden en is er een hotel. Om de dag af te sluiten zijn we naar een famous restaurantje geweest, maar wij vonden het niet zo spectaculair.

De komende twee dagen gaan we lekker chillen en beetje wandelen enz. Maandag vliegen we helaas al weer naar huis! Tijdens de jaarwisseling zullen wij in Ethiopië op het vliegveld vertoeven en we zien jullie allemaal in 2019 weer!

Fijne jaarwisseling!

• 28 December 2018 - 16:25

Peer:

Hoi Bart en Michelle,
    Het is weer een mooie reis die jullie aan het maken zijn. Het is mooi om de verslagen te lezen. Ben erg benieuwd naar de foto's. Trouwens ook kei goed om daar een beetje te trainen. Altijd leuk beetje rennen in het buitenland.
    Hier in Holland missen jullie niet veel.

groetjes Peer

• 29 December 2018 - 11:50

Toon:

Ha die Michelle en Bart.
    Nog ff en dan weer lekker een kussen onder je hoofd, een lekkere warme douche en niet te vergeten een gewone plee, ha ha ha. Heb erg genoten van jullie avonturen! Zo te horen zijn jullie één geweest met de prachtige natuur van Afrika. Lijkt me toch heel erg bijzonder om in een tentje te liggen met naast je een snuffelende leeuw. Zo te horen deze keer ook geen van beiden ziek geweest?
    Lijkt me ook prachtig om al die dieren in het wild te zien. Toch heel anders dan in een dierentuin of op tv.
    Ik wens jullie een fijne jaarwisseling toe en een voorspoedige reis terug naar Nederland!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen en hoop tot gauw.

Groetjes Toon

• 29 December 2018 - 16:38

Rob, Wendy, Chayenne En Jady:

Hoi Michelle en Bart,

Wat fijn om te horen, dat jullie genoten hebben van alle mooie dingen van Afrika. Jammer dat het einde nu in zicht is. Moeten wij ook weer wachten tot de volgende reis!
    Nu nog even relaxen. Heel veel plezier, geniet ervan en alvast een hele goede reis terug.

Tot in 2019!!!

Veel liefs vanuit Heeze

• 29 December 2018 - 19:03

Esther:

Wat een fantastisch reis zijn jullie aan het maken. Mooi om te lezen.
    Geniet nog van de laatste dagen en alvast een goede terug reis.
    Alvast een goede jaarwisseling.